Proces sprzedaży

Zarządzanie sprzedażą ma zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania organizacji. W zależności od specyfiki firmy, proces sprzedaży może przebiegać różnie. Inaczej realizują sprzedaż firmy handlowe (ofertowanie, zamówienia, sprzedaż ), a inaczej firmy usługowe. Rozumiejąc te różnice przygotowaliśmy system, który pozwala na odzwierciedlenie tej specyfiki. Dzięki czemu firma nie musi zmieniać swojego sposobu działania ze względu na ograniczenia wynikające ze specyfiki posiadanego systemu ERP. Oczywiście Macrologic Merit wpiera także najważniejsze zadania w obszarze sprzedaży, począwszy od ustalenia cenników i ofertowania, po tworzenie i redagowanie dokumentów sprzedaży.

Sprzedaż

Ustalenie cenników sprzedaży

Cenniki sprzedaży służą do definiowania cen oraz rabatów cenowych występujących w systemie. System ERP umożliwia zdefiniowanie dowolnej liczby cenników w różnych konfiguracjach. Jeżeli odpowiedni cennik sprzedaży zostanie zdefiniowany, cena sprzedaży z cennika będzie podpowiadana podczas wystawiania:

  • faktur sprzedaży, 
  • magazynowych, 
  • zewnętrznych dokumentów rozchodowych z redakcją cen sprzedaży, 
  • zamówień sprzedaży, 
  • ofert. 

Cenniki umożliwiają rejestrację cenników sprzedaży, przegląd i edycję cenników sprzedaży, przegląd gratisów, rejestrację gratisów.

Oferty sprzedaży

Oferty sprzedaży pozwalają na przegląd, wprowadzanie, poprawianie, usuwanie i akceptowanie oferty. W ramach tego obszaru zdefiniowane są podstawowe czynności takie jak:

  • Rejestracja oferty
  • Akceptacja oferty
  • Archiwizacja oferty
  • Przegląd ofert
  • Utworzenie oferty w PDF
  • Rejestracja zamówienia sprzedaży
  • Zestawienie ofert
  • Zapytania SQL ofert

Dokumenty sprzedaży

W ramach tego obszaru można przeglądać, wprowadzać, poprawiać, usuwać i akceptować dokumenty sprzedaży. Dokumenty sprzedaży posiadają zdefiniowane czynność, które można dowolnie modelować i przypisywać do odpowiednich ról w organizacji:

  • Rejestracja dokumentu sprzedaży pozostałego
  • Faktura na podstawie dokumentu magazynowego
  • Faktura z rezerwacją w magazynie
  • Wydanie na podstawie faktury sprzedaży
  • Rejestracja dokumentu sprzedaży zaliczkowego
  • Utworzenie faktury do paragonu
  • Korekta na podstawie dokumentu sprzedaży
  • Rejestracja korekty historycznej
  • Rejestracja korekty zbiorczej
  • Faktura za opakowania zwrotne
  • Zwrot na podstawie korekty
  • Akceptacja dokumentu sprzedaży
  • Utworzenie dokumentu sprzedaży w PDF
  • Przegląd dokumentów sprzedaży
  • Przegląd stanów magazynowych ogólny 
  • Zamknięcie okresu
  • Otworzenie okresu
  • Zestawienia dokumentów sprzedaży
  • Zapytania SQL dokumentów sprzedaży

Zamówienia sprzedaży

Umożliwiają podgląd i redagowanie zamówień sprzedaży. W ramach obszaru dostępne są następujące czynności:

  • Rejestracja zamówienia sprzedaży
  • Akceptacja zamówienia sprzedaży
  • Przegląd zamówień sprzedaży
  • Utworzenie zamówienia w PDF
  • Realizacja zamówienia sprzedaży
  • Archiwizacja zamówienia sprzedaży
  • Zestawienia zamówień sprzedaży
  • Zapytania SQL zamówień sprzedaży
  • Przegląd stanów magazynowych ogólny

Deklaracja Intrastat wywóz

Deklaracja Intrastat wywóz można przeglądać, wprowadzać, poprawiać deklaracje. Istnieje również możliwość generowania deklaracji na podstawie odpowiednich unijnych dokumentów przychodowych. Zdefiniowane czynności:

  • Utworzenie deklaracji Intrastat wywóz
  • Rejestracja deklaracji Intrastat wywóz
  • Przegląd deklaracji Intrastat wywóz
  • Utworzenie Intrastat wywóz XML