szybki
kontakt

+48 222 566 444

doradca@macrologic.pl

Formularz

Jakość oprogramowania

Jakość oprogramowania jest wynikiem każdego etapu jego powstawania, począwszy od określenia wymagań, poprzez projektowanie, implementację, a skończywszy na przekazaniu w użytkowanie. Jakość to także użyteczność, funkcjonalność, przygotowanie do pracy zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klienta. W oczywisty sposób na jakość produktów wpływa sprawność organizacji, w której oprogramowanie powstaje.

Filozofia jakości, akcentująca powszechność i kompleksowość (TQM - Total Quality Management), koncentruje naszą uwagę na doskonaleniu dostarczanych produktów naszej pracy wszystkim klientom - zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym czyni z jakości narzędzie zarządzania. Stąd termin system zarządzania przez jakość oraz nawiązująca do niego nazwa własna systemu wdrożonego w firmie Macrologic SA - Macrologic Quality Management (MQM).

Słowa-klucze systemu Macrologic Quality Management:

Klient

Wyznacznikiem jakości są potrzeby klienta.

Już od pierwszego etapu projektowania oprogramowania przyjmujemy optykę użytkownika. Staramy się konsekwentnie ją stosować aż do pełnego wdrożenia systemu w przedsiębiorstwie. Klienci są istotą naszej działalności i częścią organizacji. Zgłaszają się do nas ze swoimi potrzebami - naszym zadaniem jest je zaspokajać. Słuchamy ich głosu, jest to dla nas warunek konieczny w dążeniu do stałej poprawy jakości, narzuca potrzebę wprowadzania innowacji w procesach przebiegających wewnątrz organizacji. System zarządzania przez jakość koncentruje się na wymaganiach klienta.

Procesy

Istotą systemu zarządzania przez jakość jest zarządzanie procesowe.

Zarządzanie procesowe przenosi ciężar z myślenia w kategoriach produktów na myślenie w kategoriach procesów. Jakość każdego produktu jest konsekwencją jakości procesu (lub procesów), w wyniku którego powstał. Jakość w naszym rozumieniu to dążenie do tego, by robić wszystko dobrze już za pierwszym razem. Kładziemy nacisk przede wszystkim na działania zapobiegające powstawaniu problemów, a nie na działania korygujące - podejmowane wówczas, gdy problemy te już wystąpią.

Powszechność

Warunkiem koniecznym skutecznego systemu zarządzania przez jakość jest jego powszechność.

Wszelka działalność przedsiębiorstwa, zwłaszcza każdy etap w procesie planowania i budowania systemów informatycznych, musi dawać produkty jak najwyższej jakości. Każdy pracownik firmy ma swoich klientów, którzy korzystają z wyników jego pracy. W działania zmierzające do utrzymania i poprawy jakości zaangażowani są wszyscy pracownicy firmy. Praca nad jakością dotyczy wszystkiego, co robimy i jak to robimy.

Doskonalenie

Motorem do dalszego doskonalenia jakości są już uzyskane efekty wdrożenia systemu.

Koncepcja nieustannego doskonalenia jakości oferowanych rozwiązań i wychodzenia naprzeciw obecnym i przyszłym potrzebom klientów może być realizowana wyłącznie w oparciu o kompletny, spójny, powszechny system zarządzania. Sam system zarządzania przez jakość nie dla nas jest celem, lecz pomocą w realizacji przyjętych założeń, narzędziem pozwalającym na pomiar efektów działania, stawianie coraz lepiej określonych celów i kontrolę ich realizacji idzie nieustanne doskonalenie wszystkich aspektów działalności.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.